Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā aizvadīta projekta “Nordplus” intensīva darba nedēļa. Šī programma ļauj studentiem īsā laikā apgūt studiju kursu, kas šoreiz bija “Stāstu veidošana kā satura mārketinga instruments tūristu piesaistei”. Studenti no Latvijas, Lietuvas un Somijas lekcijās un darba grupās apguva stāstu veidošanas pamatprincipus mārketingā, ar mērķi piesaistīt tūristu interesi tieši Rēzeknes SPA centram. Pētījuma objekts tika izvēlēts sadarbībā ar Rēzeknes valstspilsētas domi.
Kā izveidot stāstu, kas vienmuļu teritoriju pārvērstu par tūristu galamērķi? – pie šī jautājuma darbojās studenti Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā. Projektā “Nordplus” sadarbojās četras augstskolas no Latvijas, Lietuvas un Somijas, lai attīstītu komunikācijas un radošās spējas, veicinātu sadarbību un intensīvi izglītotu topošos nozares speciālistus.
Iveta Graudiņa Komunikāciju trenere
Studentiem ir iespēja nedēļas garumā komunicēt, sazināties un strādāt vienā komandā ar ārzemju partneriem bez papildu mārketinga zināšanām. Mācāmies, kā radīt to stāstu, kuru cilvēks, potenciālais tūrists asociēs ar sevi. Kas viņam atsauksies. Mums visiem patīk stāsti. Mēs no bērnības klausāmies pasakas, leģendas, mītus.
Studenti darba grupās veidoja savus stāstus tūrisma piesaistei Rēzeknes SPA centram, kas nākotnē veicinās tūristu plūsmu visā reģionā. Jaunieši apzinās, ka komunikācija ir viena no nepieciešamākajām prasmēm jebkurā sfērā, tādēļ dalību projektā uzskata kā lielu ieguvumu personiskā izaugsmē.
Gustavs Bērziņš Vidzemes augstskolas 4. kursa students
Vajadzētu koncentrēties uz naktsmītņu sistēmu, kā piesaistīt klientus šai vietai, tādēļ ka bez šīm naktsmītnēm mēs nevaram nodrošinām klientus SPA centram. Ir jākoncentrējas uz to, ka Rēzekne ir Latgales sirds un Latgale ir zilo ezeru zeme, uz kuru caur šo prizmu varam mēģināt piesaistīt cilvēkus.
Kristaps Arbidāns RTA 3. kursa students
Smeļos iedvesmu no citu valstu studentiem un tiešām uzzinu arī daudz ko jaunu par mūsu SPA centru. Izstudējot uzņēmējdarbību, kuru es studēju 3. kursā, es uzzinu arī ļoti daudz ko jaunu, kas man varētu noderēt tieši saistībā ar komunikācijām un mācībām, kuras iegūstu no citu valstu kolēģiem, studentiem.
Sadarbība starp projekta partneriem, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju, Vidzemes augstskolu, Kauņas koledžu Lietuvā un Lietišķo zinātņu universitāti Somijā ilgst jau trešo gadu. Pērn studenti līdzīgās aktivitātēs piedalījās Somijā.
Raivis Ruskuls RTA 4. kursa students
Pilsēta saucas Lappenranta, kura atrodas pierobežā un arī līdzīga problēma kā Rēzeknē, ka tūrisms ir samazinājies un pilsēta arī ir maziņa. Vajadzēja piesaistīt tūristus Lappenrantā tieši jau eksistējošiem pasākumiem Side – events jeb papildu pasākumus, tādā veidā piesaistot jaunus tūristus.
Maija Somijas LAB Lietišķo zinātņu universitātes studente
Kad atbraucu uz Rēzekni, realitāte bija vēl labāka par manām iedomām. Tā ir ļoti skaista, sakopta pilsēta. Ēkas ir iespaidīgas un cilvēki ir jauki un draudzīgi. Ceru, ka tas, ko mēs iemācīsimies un paveiksim šeit, palīdzēs piesaistīt vairāk tūristus Rēzekni.
Intensīvas darba nedēļas laikā studenti noklausījās vieslektoru lekcijas un attīstīja komunikācijas un sadarbības prasmes, strādājot starptautiskās grupās. Izstrādāti stāsti, praktizēti stāstu veidošanas paņēmieni gan digitālajās, gan tradicionālajās mārketinga platformās.
Raivis Ruskuls RTA 4. kursa students
Tā ir viennozīmīga pieredze jeb iegūsti jaunus kontaktus, iepazīsti citu kultūru, pasākumus. Viennozīmīgi arī draudzība, jo iepazīsti daudz jaunu cilvēku, piemēram, pagājušo gadu un šogad es satieku vienus un tos pašus cilvēkus, kontakts turpinās jeb mēs turpinām sadarboties.
Iveta Graudiņa Komunikāciju trenere
Ļoti īsā, ļoti intensīvā veidā pagūt gan jaunas zināšanas, gan iegūt jaunus draugus. Mēs ceram, ka, iespējams, arī biznesa sadarbības, jo programmā piedalās gan pirmā kursa studenti, gan otrā un trešā kursa studenti, kas ir bez piecām minūtēm speciālisti.
“Nordplus” ir Ziemeļvalstu izveidota sadarbības programma, kas atbalsta projektus starp Ziemeļvalstīm un Baltijas valstīm, īpaši akcentējot šo valstu reģionus un to attīstības iespējas. Tās mērķis ir nodrošināt stabilu šo valstu sadarbību augstākās izglītības jomā.