Austrumu pierobežā izvieto pretmobilitātes šķēršļus

Autors: Marta Puzāka - 16 augusts, 2024 🕙 Lasīšanas ilgums: 4 min.


Īstenojot austrumu robežas militārās sitprināšanas un un pretmobilitātes plānu, kas ir daļa no Baltvijas aizsardzības līnijas izveides, šobrīd 12 vietējie uzņēmēji, to vidū arī vairāki no austrumu pierobežas reģioniem, izgatavo, piegādā un novieto dažādus pretmobilitātes šķēršļus: pūķa zobus, prettanku ežus un lego betona kontrukcijas. Kopuma tie izvietoti 20 pagaidu inženierresursu parkos, taču to skaitu plānojas palielināt. Šobrīd izgatavoti 50% no plānotā šķēršļu apjoma, taču darbi noris operatīvi un līdz septembra vidum plānots viss pasūtījums. Tālāk sekos to izvietošana gar robežu.

Aizsargāt valsti no pirmā centimetra – tāds ir valsts aizsardzības plāna primārais uzdevums, uzsver Aizsardzības ministrs Andris Sprūds. Šobrīd Latgalē aktīvi novērojama robežas stiprināšanas aktivitātes – pretmobilitātes šķēršļu izgatavošana, pārvadāšana un glabāšana.

Andris Sprūds Aizsardzības ministrs

Šobrīd, gandrīz 20 miljonu apmērā ir iegādāti dažādi šķēršļi. Tie ir 12 vietējie uzņēmumi, to skaitā arī no austrumu pierobežas novadiem. Mēs tiešām esam ļoti pateicīgi un priecīgi, ka mūsu uzņēmēji ir gatavi operatīvi nodrošināt.

Kopumā izveidoti 20 pagaidu inženierresursu parki, kur izvietoti pūķa zobi, prettanku eži, betona lego bloki. Pūķa zobs sver teju tonnu, ir vairāk nekā metru augsts, savukārt prettanktu ezis sver 250 kilogramus un ir divu metru diametrā. Šobrīd jau izgatavoti teju 50% no pretmobilitātes šķēršļu vienībām, taču līdz septembra vidum plānojas sasniegt kopēju pasūtījumu.

Andris Rieksts Nacionālo bruņoto spēku pulkvedis

Tas ir Otrais pasaules karš, pat Pirmajā pasaules karā tikko parādījās tehnikas vienības, kuras vajadzēja apstādināt un šis bija viens no risinājumiem, kādā veidā nostādināt tehniku. Iekšā ir armatūra, lai tas ir izturīgāks. Tas nav piecu vai desmit gadu jautājums, tas uzglabāsies, ja es pieminu Pirmo, Otro pasaules karu, betoni ir saglabājušies.

Pagaidu novietojuma vietas ir Ludzas un Krāslavas novados, nākamgad plānojas arī Alūksnes un Balvu novadā. Galvenokārt tās ir pašvaldībām piederošas vietas. Sadarbība ar pašvaldībām nesagādā izaicinājumus.

Andris Rieksts Nacionālo bruņoto spēku pulkvedis

Pirmais centrimetrs ir mūsu valsts robeža. Ja paskatāmies, ne visur ir atklātie lauki, ne visur ir tā, ka var brīvi kustēties. Protams, tās vietas paliek otršķirīgas, Ir tās vietas, kur mēs ar robežsardzi redzam, ka ir iespēja mūsu potenciālajam veidot kādu no manevriem, skaidrs, ka pūķa zobi uz turieni aizies, lai bloķētu šo iespēju. Mēs tos izvietosim tuvu manevru koridoriem, lielakiem ceļiem , bet jau uz pastāvīgiem inženierparkiem.

Tāpat pēdējā mēneša laikā pabeigts 20 kilometru robežžoga nogrieznis uz Latvijas-Krievijas robežas. Uz Latvijas-Baltkrievijas robežas izbūve pabeigta, bet jau šogad plānots to papildināt ar viedajām ierīcēm – kamerām un sensoriem.

Renārs Grišķevičs VAS “Valsts nekustamie īpašumi” valdes priekšsēdētājs

Kopējais garums uz Krievijas robežas 183 kilometri. Uz doto brīdi kopumā ar vēsturiski izbūvēto žogu, ir izbūvēti 190 kilometri. Tas ir 80% no visa garuma. Līdz gada beigām mēs plānojam pabeigt žoga izbūvi visā sauszemes joslā. Nākošajā gadā vēl paliek 28 kilometri mitrās, purvainās zonās, kas tiks pabeigtas nākošā gada laikā.

Baltijas aizsardzības līnija nacionāls un starptautisks kopdarbs. Ir sadarbības gan ar Lietuvu un Igauniju, tās piemēram seko arī Polija.

Dalies:

Svētki Aglonā – tradīcija, kas jāsaglabā

Pierobežā atklāj Baltijā jaudīgāko zālāju sēklas kalti

Līdzīgi raksti