wp-maximum-upload-file-size
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/lrtv.lv/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6114Kravas automašīnu rindas robežkontroles punktā “Grebņeva” sāka veidoties šī gada sākumā, taču šobrīd mašīnu skaits ir dubultojies un vietējie iedzīvotāji ceļ trauksmi. Vairāku desmitu kilometru garumā šoseju A13 Kārsavas apkārtnē iespējams mērot vien pa pusotru joslu, satiksme ir lēna un apdraudēta. Valsts robežsardze un muita skaidro, ka tālbraucējus par ceļu satiksmes noteikumiem informē un diennakts caurlaidība ir tāda pati kā iepriekš, darbus kavē zemāka kapacitāte Krievijas pusē.
Ausma Sprukte-Kozule LRT žurnāliste
Pirmās kravas automašīnas stāv jau pat 20 kilometru attālumā no robežkontroles punkta “Grebņeva”. Tagad rindā ir aptuveni 700 tālbraucēji.
Situācija kritiska ir aptuveni nedēļu un aizvien lielāks skaits automašīnu stāv vēl pirms Kārsavas pilsētas virzienā uz Rēzekni. Vietējiem iedzīvotājiem, jo īpaši lauksaimniekiem, ir bažas par satiksmes drošību.
Sandra lauksaimniece no Grebņevas apkārtnes
Nevaram izbraukt. Nākas citreiz braukt pa apvedceļiem. Sējmašīnas ir četri un vairāk metri platas un tās kravas mašīnas stāv un traucē mums to ceļu. Saskaramies mēs visu mūžu, cik šeit dzīvojam. Tāda rinda nav bijusi.
Raimonds tālbraucējs no Kārsavas
Visu laiku šeit ir bijušas rindas. 34 gadus. Bet nu tādu nekārtību! Ļoti nedroši. Skatāmies. Brauc mašīnas. Nikitina kungs brauc. No priekšas brauc mašīna. Kā mums sakrita. Ko viņiem tagad jādara? Ko dara šie? Pārbrauc nepārtraukto balto līniju. Tas jau ir pārkāpums. Pareizi? Ir kas nepabīdās, tātad spoguļi tiek lauzti.
Tālbraucējiem viedokļi gan atšķiras: daļa ir saprotoši un veido iebraukšanas kabatas, temperamentīgākie uzvedas bezkaunīgāk. Valsts robežsardzei nav pienākums to uzraudzīt, taču tiek sekots tam, lai kravas automašīnu nav apdzīvotās vietās – Kārsavas pilsētas un Nesteru ciema teritorijās. Nedēļu gaidīt rindā katram ir pārbaudījums.
Vladimirs Serbijas pilsonis
Septiņas dienas stāvam. Katastrofa. Nestrādā ne krievi, ne latvieši. Kāpēc?! Liekas, ka robežu aiztaisīja ciet ar atslēgu.
Ivars Rancāns VRS Grebņevas RKP I kategorijas priekšnieka p.i., majors
Viens robežsargs ar dienesta transporta līdzekli veic rindas administrēšanu. Rindas galā atbilstoši secībai izsniedz visiem kontroles talonus. Viņš informē kravas šoferus, ka ir nepieciešams izveidot, atstāt kabatas, lai būtu iespēja, kur samainīties, bet visādi šķērsotāji mums no daudzām valstīm ir, kas saprot, kas nesaprot. Cenšamies informēt visus, lai drošība tiktu ievērota.
Vidēji diennaktī robežu šķērso simts smagie transporta līdzekļi katrā virzienā.
Ivars Rancāns VRS Grebņevas RKP I kategorijas priekšnieka p.i., majors
Robežsargu skaits mums ir pietiekošs, jo lielākā problēma, kas ir mums, ir, cik kravas automašīnas uzņem Krievijas Federācija. Tās automašīnas, kas ir noformētas jau pie mums, stāv noformēšanas laukumā. Tās gaida, kad tiks ielaistas Krievijas Federācijā.
Vilmārs Jakupāns Grebņevas MKP muitas virsuzrauga vietnieks
Strādājam esošo resursu ietvaros. Kāda tā kapacitāte ir, bet jūs redzat, ka mēs tomēr spējam noformēt arī vairāk, nekā Krievija spēj paņemt. Ja ir vienkāršas kravas ar vienu preci un vienu deklarāciju, tad noformēšana, protams, ir krietni ātrāka, nekā, ja atbrauc viena krava, kas ir saliktā krava, kur ir 20 deklarācijas un n-tie preču kodi, kurus jāpārbauda. Tas, protams, ir ilgāks laiks.
Lielākoties tālbraucēju ir no Serbijas, kravas pienāk no ostām visā Eiropā un Krievija izmantota kā tranzītvalsts. Vairāk nekā 4500 preces iekļautas sankcionēto preču sarakstā un tas arī paildzina pārbaužu laiku. Vidēji 20 kravas mēnesī, lielākoties saskatot tajās militāru apdraudējumu, netiek laistas tālāk.
Vilmārs Jakupāns Grebņevas MKP muitas virsuzrauga vietnieks
Bieži vien sarežģītas kravas tehniskas, kuras var tikt izmantotas gan civilajām vajadzībām vai tām ir dubultais pielietojums, kas varētu būt militārajām tehnoloģijām kaut kādām, tad muita to visu kontrolē. Arī tranzītam caur Krieviju uz trešajām valstīm kā Kazahstāna, Kirgiztāna, Uzbekistāna utt.., uz kurām ļoti daudz kravu iet.
Vietējie iedzīvotāji, tālbraucēji, Valsts robežsardzes un muitas pārstāvji ir vienisprātis, ka situāciju varētu uzlabot paātrinot elektronisko rindas sistēmu ieviešanu, kā arī tuvāk robežai veidojot papildus stāvlaukumus un šoseju ar trīs joslām.