Lai motivētu skolēnus kā otro svešvalodu apgūt tieši vācu valodu Vācijas Ārlietu ministrija kopā ar Gētes institūtu un citām organizācijām izveidojusi globālu sadarbības tīklu ar skolām visā pasaulē. Dažādos tā projektos un aktivitātēs jau piecpadsmit gadus iesaistās arī Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzija. Skolēniem tas paver iespēju doties apmaiņas programmās, gan kārtot starptautiski atzītus vācu valodas eksāmenus.
Mācīties un zināt dažādas valodas ir vērtīgi un arī ļoti stilīgi – uzsver skolēni Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā, kas kā otro obligāto svešvalodu apgūst vācu valodu.Skola kopā ar vēl 2000 citām izglītības iestādēm visā pasaulē piedalās projektā “PASCH” un tā galvenā ideja ir ar visdažādāko aktivitāšu, darbnīcu un vasaras nometņu palīdzību nodrošināt padziļinātu vācu valodas apmācību.
Ārents Reskenss Gētes institūta direktors
Tas ir globāls skolu sadarbības tīkls. Tās ir ļoti daudzas skolas, kas atrodas visos kontinentos un daļu šīs programmas aprūpē Gētes institūts, kas ir pārstāvēts teju simts pasaules valstīs.
Renārs Grudinskis Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 10.c klases skolēns
Trīs nedēļu laikā es un vēl trīs ģimnāzistes bijām Vācijā vācu valodas nometnē. Mērķis šim visam bija iemācīties vācu valodu, bet mēs arī ieguvām jaunas draudzības. Principā šī vācu valoda saliedēja vairākas tautības. Es ikdienā ļoti interesējos par Vācijas vēsturi un bieži vien skatos dažādas filmas vācu valodā. Kursa beigās nokārtojām visi Gētes institūta valodas sertifikātu.
Ginta Lubgāne Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas vācu valodas skolotāja
Tā kā tas sertifikāts ir starptautisks – tas sniedz iespēju īstenībā arī studēt un strādāt Vācijā. – lasīšana, klausīšanās, runāšana. Notiek arī daudz dažādi pasākumi, kas popularizē pašu vācu valodu un sniedz skolēniem iespēju arī lietot valodu un arī dzirdēt valodu no valodas nesējiem. Arvien palielinās to skolēnu skaits, kas izvēlās mācīties vācu valodu.
Pērn vācu valodu kā otro svešvalodu ģimnāzijā mācījās 32% skolēnu, šajā mācību gadā – 35%, 60% pagaidām vēl apgūst krievu valodu 60%, 14% – franču. Krievu valodas pārsvars izvēlē pamatojams dažādi: kāds jau šo valodu pārzina, cits rēķinās ar to, ka Latgalē tā var noderēt biežāk. Savukārt par labuvācuvalodai ir vēlme aktīvi ceļot, gan studēt ārzemēs.
Rolands Barkāns Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 12. klases skolēns
Es vēlētos studēt bioloģiju varbūt apvienojot kopā ar matemātiku vai sociālajām zinībām, to es vēl izlemšu nākotnē. 3 Apsveru arī iespēju apvienot to kaut kādā veidā ar vācu valodu vai arī studiju iespējām Vācijā. līdz ar to šobrīd ikdienā es paklausos kādus podkāstus vai kādus video paskatos vācu valodā, kas attiecīgi attīsta arī manas vācu valodas zināšanas.
Santa Šuste Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 11. d klases skolniece
Tas nebija uzspiesti, es arī pati vēlējos apgūt kaut ko jaunu, jo krievu valodu es jau tā kā pati zinu labi un man bija tāda arī kā iecere, ka es mācīšos vācu valodu, uzzināšu daudz ko jaunu un, protams, arī pavērsies durvis arī karjeras izveidei un dažādu cilvēku iepazīšanā.
Projektā skolēni vācu valodu biežāk izmanto praktiski papildus radošajās nodarbībās un dažādās aktivitātēs, nesen pirmo reizi zīmēti un rakstīti komiksi, vairākās valodās veidota skolas avīze un teātra izrādes.
Evelīna Daļecka Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 11.a klases skolniece
Uzlikām šos plauktus, lai skolēniem būtu tāds kā grāmatu apmaiņas punkts, lai tās tiktu atkārtoti izmantotas, jebkurš no skolēniem var droši likt savu grāmatu un ņemt kādu citu. Var likt grāmatas visās valodās.
Karlīna Šarova Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 8.b klases skolniece
Visvairāk patika veidot komiksus, jo varēja iedomāties, kāda būs nākotne pēc tiem divdesmit gadiem un, kāds būs mūsu ceļš uz skolu. Man patika tas, ka varēja dzirdēt vācu valodu no tiem, kas runā vācu valodā.
Žanete Kluša Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 8.b klases skolniece
Mēs zīmējām sevi stāvot profilā vai nu skrienot un tad tālāk mēs zīmējām sevi skrienot un katrā rāmītī mums laiks atšķiras un tas samazinājās. Tad šeit var redzēt, kā mainījās mūsu zīmējums atšķirībā no laika. Varbūt noderēs tālāk apgūt, varbūt kaut kur ārzemēs mācīties, tajā pašā varbūt Gētes institūtā.
Gabriels Kuzmins Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 8.b klases skolēns
Mēs tur zīmējām komiksiņus un dažādus portretus, visvairāk man patika, protams, portretus. Vajag kaut kādai būt daudzveidībai skolas dzīvē un Gētes institūts to mums iedod.
Evelīna Daļecka Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 11.a klases skolniece
Tieši pateicoties Gētes institūtam mums ir iespēja piedalīties ne tikai dažādos konkursos vai apmaiņas projektos, bet arī projektos, kuros tiek aktualizētas patiešām tēmas, kas ir svarīgas visā pasaulē. Viena no tām ir klimata neitralitāte. Kā reize šogad jau otro gadu mūsu skolā tika organizēta simulācijas spēle “Klimatneitrāla pilsēta”.
Ārents Reskenss Gētes institūta direktors
Es esmu guvis spilgtus iespaidus par to, cik aktīvs darbs šeit tiek veikts vācu valodas kā svešvalodas apmācībā un šodien patiešām biju sajūsmā par skolas programmu, tikšanos ar skolas vadību, skolotājiem un skolēniem.
Sadarbība ar Gētes institūtu un dalība “PASCH” projektā Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijai ir jau kopš 2008. gada un nupat parakstīta vienošanās, lai arī turpmāk vēl vismaz trīs gadus skolēni vācu valodu apgūtu vairāk praktiski un starptautiskam līmenim atbilstoši.