Rēzeknes viadukta kritiskais stāvoklis ir temats, par kuru sociālajos tīklos jau aptuveni gadu pilsētas iedzīvotāji un viesi regulāri aktualizē asas diskusijas. Nupat arī vienā tilta pusē slēgta gājēju kustība, tomēr pašvaldība skaidro, ka, dzelzceļa pārvads ir drošs un to apstiprina arī pērn veiktās būvinspekcijas slēdziens. Lai arī bija ieceres viaduktu remontēt jau šogad, pieaugošās darbu izmaksas un projektētāju noslogotība lika plānus pārcelt par vienu gadu uz priekšu.
Laura Rēzeknes iedzīvotāja
Sanāk vairāk iet zem viadukta, ar mašīnu arī reizēm sanāk braukt, kad uz veikalu, bet sajūtas nav patīkamas, ejot apakšā visu laiku ir sajūta, ka kaut kas tūlīt uzkritīs uz galvas.
Tīkli viadukta apakšā, birstošs ietvju segums un draudi veselībai pārvietojoties pa tām – tie šobrīd ir vieni no aktuālākajiem jautājumiem, par ko Rēzeknē ceļ trauksmi iedzīvotāji.
Laura Rēzeknes iedzīvotāja
Arī kāda ir satiksme ikdienā, gan sabiedriskais kursē, gan vieglie transporta līdzekļi, gan citreiz arī smagie kursē un tā noslodze ir ļoti liela.
Marija rēzekniete
Šitie maisi te lielāki un lielāki vienmēr piepildās, ar lielākiem akmeņiem. Kaut kā pa apakšu arī bail iet un cilvēki, kas no paziņām, kas ir braukuši saka, mums pat bail braukt pāri ir it īpaši ja vilciens iet. Pilsētas galvenā iela, pilsētas galvenais tilts un tādā drausmīgā stāvoklī, diemžēl tas mums nerada labu tēlu pilsētai.
Iedzīvotāju sūdzības pašvaldībā gan nav saņemtas, tomēr diskusijas dažādās sociālo tīklu grupās pēdējā gada laikā parādās arvien biežāk.
Marija rēzekniete
Ja māmiņa kāda ies ar bērniņu, kurš nav ratiņos, nedod Dievs, kāja kaut kur iesprūdīs, tur būs katastrofa tiešām. Mēs gājām kādu pusotru nedēļu atpakaļ pāri pa šo te pusi un nebija tik traki, bet tagad izskatās pilnīgi apmales dažās vietās pilnīgi visa apmale ir nost. Tikai tās armatūras, gabali spīd. Nu drausmīgi!
Īsi pēc ielu intervijām uz dzelzceļa pārvada trotuāra vienā pusē izveidojās puskvadrātmetru liels caurums un gājēju kustība tagad tur slēgta. Pašvaldība uzskata, ka tas ir tīšs bojājums, par ko Valsts policijai uzrakstīts arī iesniegums.
Georgijs Orlovs Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Pilsētvides un attīstības pārvaldes vadītājs
Redzamas tādas sistas teiksim brūces, redzams, ka speciāli ir sists un apakšā ir redzams, ka tas ir izveidojies kaut kādā vienā noteiktā laika brīdī. Acīmredzams, ka speciāli tas asfalta segums ir bojāts, līdz ar to attiecīgi visas lauskas ir apakšā. Mēs plānojam līdz Jāņiem savest kārtībā šo te attiecīgo ietves posmu. Tur būs paredzēti betonēšanas darbi, kā arī asfaltēšanas darbi. Ir plānots nomainīt šos aizsargtīklus, kas tur ir, attiecīgi attīrot un uzstādot jaunus.
Pagaidu remontdarbi notiks arī trotuāram ielas otrajā pusē. Pirms gada sertificēti speciālisti veica visu pilsētas tiltu un caurteku galveno inspekciju. Slēdzienā par satiksmes pārvadu norādīts, ka tas ir apmierinošā stāvoklī un tuvāko piecu gadu laikā viaduktu var ekspluatēt pilnā apmērā. Galvenā rekomendācija gan ir veikt pilnvērtīgu ietvju remontu, tomēr pērn izsludinātie divi iepirkumu konkursi par tehniskās dokumentācijas izstrādi bija nesekmīgi un darbi visdrīzāk notiks vien pēc gada.
Georgijs Orlovs Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Pilsētvides un attīstības pārvaldes vadītājs
Diemžēl tas noslēdzās bez rezultāta, jo netika iesniegti piedāvājumi un tikai sarunu procedūras rezultātā tika noslēgts projektēšanas līgums, kas noslēgts faktiski tikai 16. maijā. Tagad, jo bija problēmas ar projektētājiem. Tagad viņi visi noslogoti un arī izmaksas ir augstas. Pašlaik ir paredzēts, ka septiņu mēnešu laikā tiks izstrādāta tehniskā dokumentācija tilta remontdarbu veikšanai.
Satiksmes pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts pirms aptuveni 40 gadiem, pirms 13 gadiem rekonstruēta tā braucamā daļa un nesošās konstrukcijas. Jaunie ietvju projektēšanas darbi izmaksās aptuveni 45 000 eiro, savukārt pilnīgai rekonstrukcijai finansējums ir viens miljons eiro. Pašvaldība šo summu cer atvēlēt no nākamā gada budžeta, kā arī piesaistīt Eiropas Struktūrfondu naudu.