wp-maximum-upload-file-size
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/lrtv.lv/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6114Krievijas agresija Ukrainā ir veicinājusi autopārvadātāju rindu veidošanos uz Latvijas-Krievijas un Latvijas-Baltkrievijas robežām. Vairāku kilometru garas rindas ir izveidojušas tieši Krievijas pusē, par ko Krievijas mediji vaino Latvijas Muitu par darba ātruma samazināšanos. Lai arī Latvijas Muitas darba intensitāti ir ietekmējušas pret Krieviju un Baltkrieviju ieviestas ekonomiskas sankcijas, muitas darbinieku kapacitāte ir pietiekoša, lai nodrošinātu kontroli.
Vairāk nekā 1000 kravas pārvadātāju uz Latvijas-Krievijas robežas gaida savu kārtu, lai iebrauktu Latvijā caur robežkontroles punktiem Terehova un Grebņeva. Autovadītājiem nākas vairākas diennaktis pavadīt garās rindās, kas pēdēja laikā kļuvušas pastāvīgas uz Latvijas robežas ar Krieviju un Baltkrieviju.
Ruslans kravas pārvadātājs no Latvijas
Vai gara rinda, ap 500 automašīnām saka? – Daudzumu nezinu, bet zinu, ka vairāk, nekā 13 kilometri. – Vai ilgi stāvējāt? – Sesto dienu. – Kā jums paskaidroja tajā pusē kāpēc stāvat? – Zināt, es nejautāju. Sešas diennaktis vai tas ir normāli? – Protams, ka nē, ļoti ilgi. Tas ietekmē gan darbu, gan psiholoģiju – pamēģini pasēdi sešas dienas šajā “būdā”
Pāvels kravas pārvadātājs no Krievijas
Vai bieži stāvat šādās rindās, vai tikai pēdēja laikā? – Nē, tikai pēdēja laikā. Tas ir satīts ar to, ka Krievija aizliedza zāģmateriālu tranzītu caur Baltkrieviju, visi tagad brauc caur šejieni un tāpēc tādas rindas. – Tas arī ietekmē darbu, kā jūs tiekat galā? – Kā tiekam galā? Dzīvojam sešas dienas mašīnā. – Psiholoģiski esmu pieradis pie tā, tāds ir darbs.
Kopš Krievijas agresijas sākuma Ukrainā Muitas darbs tiešām ir mainījies un to ir ietekmējušās pret Krieviju vērstas ekonomiskās sankcijas, kuru vidu arī aizliegums ievest Krievijā un izvest no tās noteiktas preču grupas, atzīst Muitas pārvaldes direktors.
Raimonds Zukuls Muitas pārvaldes direktors
Piemēram, stratēģiskas preces, kuras nedrīkst nonākt Krievijā, mēs sekojam līdz, pārbaudām šīs kravas. Mēs esam palielinājuši fiziskas kontroles intensitāti, salīdzinot ar laiku pirms kara darbības sākšanas. Uz Krieviju nedrīkst vest tehnikas ierīces, mehāniskas ierīces tas saraksts ir ļoti gar.
Līdz marta beigām ir bijuši 30 gadījumi, kad muita ir liegusi kustību pāri Latvijas robežai kravām ar sankcionētām precēm, 3 no tiem ir bijuši Grebņevas muitas kontroles postenī. Rūpīgāka kravu pārbaude un padziļināta dokumentu izpēte aizņem vairāk laika, norāda posteņa virsuzraugs. No 60 līdz 90% pieauga arī no Krievijas ievesto kravu apjoms.
Imants Šķirmants Grebņevas muitas kontroles posteņa virsuzraugs
Tas varētu aizņemt ar visu dokumentu kontroli, fizisko kravu kontroli nu apmēram pus otru stundu viena mašīna. Agrāk aizņēma mazāk laika, jo nebija jāpievērš tik pastiprināta uzmanība dokumentiem un pašai kravai. Vai visi darbinieki ir iesaistīti? Arī Covids ir ietekmējis darbiniekus, bet pārsvarā darbinieku skaits ir pietiekošs, tiek nosegtas visas darba vietas. Tieši darbinieku trūkuma dēļ muitas kontrole samazināta netiek.
Raimonds Zukuls Muitas pārvaldes direktors
Bieži vien ir izskanējis no pārvadātājiem, ka kaut kāda iemesla dēļ Latvijas muita nepieņem kādu kravu, nu mēs redzam tukšumu jau šorīt Grebņevas muitas punktā no 6 rīta faktiski, kad mašīnas tiek padotas nu ļoti maz no Krievijas.
Sākot ar šodienu ir stājušās spēkā jaunas pret Krieviju un Baltkrieviju vērstas sankcijas un daļa no tām ir saistīta ar importa un eksporta aizliegumu palielināšanu, līdz ar ko parādās jauni ierobežojumi, ko Muita kontrolēs papildus. Jaunas sankcijas paredz arī aizliegumu veikt kravu autopārvadājumus uz Eiropas Savienību Krievijas un Baltkrievijas autotransporta uzņēmumiem.